Тло
Художники змінили мистецтво, розташовуючи свої шедеври в зовсім незвичних місцях. Вуличні художники прагнуть зробити так, щоб ці витвори самі спілкувалися з перехожими та задавали їм різні питання.
Мотиви і цілі шедеврів вуличних художників є дуже різноманітні. "Стріт"-художники за допомогою своїх стріт-картин намагаються спілкуватися зі звичайними людьми про різні соціально значущі теми. Існує дві основні течії стріт-арту: активізм і підривна діяльність.
Вуличне мистецтво є потужною платформою для суспільного і політичного вираження різних проблем щодо людей з, так званими, суспільними вадами. Деякі вуличні художники використовують так званий "розумний вандалізм", як спосіб підвищення рівня інформованості. Більшість вуличних художників бачать стіни будинків, як неосвоєний простір для особистого мистецтва, в той час як інші можуть оцінювати ризики, пов'язані з розташуванням незаконного мистецтва в громадських місцях.
Універсальність вуличного мистецтва, в тому, що художники відчувають себе безправними і досягають набагато ширшої аудиторії, ніж представники традиційних мистецтв. У той час як художники у сфері графіті використовують головним чином лише аерозольні фарби для виробництва своїх робіт, "стріт-арт" містить в собі безліч інших методик та матеріалів, включаючи: світлодіодне мистецтво, шаблонне графіті, стінопис, фотошпалери, трафарет-арт, стікер-арт, крохмальний клейстер, графіті-жаргон, і в'язане графіті.
Нові медіа-форми, такі як проекція на великі міські будівлі стають все більш популярним інструментом для вуличних художників. Доступність дешевих засобів малювання дозволяє вуличним художникам мати більші можливості у створенні своїх шедеврів.
Стріт-арт є актуальною проблемою. Деякі люди вважають це злочином, інші вважають це мистецтвом. Вуличні художники можуть бути звинувачені у вандалізмі, заподіянню шкоди здоров'ю, умисному знищенню майна чи антигромадській поведінці.
Походження
Гасла протесту і політичні або соціальні коментарі на стінах будинків стали попередниками сучасного графіті та стріт-арту. Стріт-арт у вигляді тексту або простих знаків став відомим вже в другій половині 20 століття.
Один з перших екземплярів графіті – «Кілрой був тут» (від англ. Kilroy was here) – був створений ще за часів Другої Світової війни. Це – простий малюнок людини з довгим носом, що визирає з-за стіни.
Багато чого з сучасного вуличного мистецтва має витоки з Нью-Йорка, де в 1960-1980-х роках розвивався так званийграфіті-бум.
Перші роботи
Такі графіті Рене Монкада стали з'являтися на вулицях в кінці 1970-х років. Вони були темою обговорення багатьох людей, і пов'язані з цим правові конфлікти піднімали дискусію про діяльність художника. Та незважаючи ні на що, ці творіння стали місцем, де молодь з усього світу з’їжджалася і робила фотографії на фоні графіті Рене.Північно-західні стіни будинків на перехресті Х'юстон-стріт і Бауэри в Нью-Йорку завжди були метою художників з 1970-х років. Саме там і зародилася один з найвідоміших графіті, що називається «Я найкращий художних (с) Рене» (від англ. I AM THE BEST ARTIST Rene|I`m the best artist.Rene)
Виставки
У 1981 році у Вашингтоні відбулася виставка під назвою «вуличні роботи», де свої творіння показували місцеві художники, такі якДжон Фекнер, Фаб Файв Фредді та Лі Квінонс.
Дуже гарні ілюстрації і багато цікавої інформації. Молодець.
ОтветитьУдалить